30 Ekim 2015 Cuma
ÖZET 2
Bu derste etkili bir öğretimin gerçekleşebilmesi için bir ders nasıl düzenlenmeli içinde hangi unsurları bulundurmalı bunlar konuşuldu . Bu unsurlar ise;
Denge: Ders boyunca öğrenci ve öğretmene eşit sorumluluk yüklenerek dersin birlikte yürütülmesi gerekliliğidir.
Diyalog: Sözlü iletişim kanalı kullanılarak doğrudan gerçekleşir. Ders boyunca amaca yönelik olması kaydıyla öğretmen-öğrenci / öğrenci-öğrenci diyaloğu önemlidir böyle bir ortamda sadece öğretmenin konuştuğu bir ortama nazaran daha sağlıklı bir öğrenme gerçekleşir.
Amaç-Anlam: Bireyin yaptığı işe amacı doğrultusunda anlam yüklemesi yaptığı işten hem zevk almasını sağlayacaktır hemde bireyin motivasyonunu artırarak amacına ulaşmasını kolaylaştıracaktır.
Cesaret: Değer verme durumu söz konusuysa ortaya çıkar bu sebepten öğrenci derse değer veriyorsa korksa da soru sormaktan çekinmeyecektir. Bu yüzden öğrencinin derste değerli bişeler bulabilmelidir. Ayrıca cesaret yaratıcılığı tetikleyen bir durumdur.
Kurallar: Düzenleyici olduğu için kargaşa ortamını önler. Yalnız sınıf içi değil öğrenmenin etkili olması öğrencinin ne yapacağını bilmesi açısından önemlird. Ne yapmayacağı değil ne yapılması gerektiğini berlirtir.
Plan: nelerin yapılıp nelerin yapılmayacağına neye ne kadar zaman ayrılacağına karar vermek zamanın verimli kullanılmasını sağlayabilmek için önemlidir.
Kaynaklar: Birincil ve ikincil kaynaklar olarak ikiye ayrılır. Bilginin güvenilirliği açısından mümkün olduğunca birincil kaynaklara başvurmak gerekir.
Mizah-Eğlence: Sürecin eğlencei hale getirilmesi farklı ynalrın ortaya çıkaralabilmesi ve motvasyonun artırılması açısından önemlidir.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder